Före/efterbilder

Har suttit och tittat på folks före & efter-bilder idag. Sjukt vad folk blir olik sig när man går ner mycket i vikt!! En del ser man inte alls att det är samma person. Tittar på andras bilder som gått ner ca 30 kilo, det är ju jättestor skillnad! Jag ser ju skillnad på mig med, märks framför allt på kläderna - men inte SÅ mycket som andra ser ut att ha tappat..

Räknat ut att jag har ca 10kg kvar tills jag är "bara" överviktig och inte fet  :)  (enligt bmi)
Och ca 24 kilo kvar till "normalvikt".. det är ju faktiskt mindre än jag tappat redan. Vet ju att det kommer gå saktare framöver, men ändå! Till nästa sommar ska jag ju vara "normal"! Känns helt sjukt..

Dags att börja göra nåt åt motionen också. Har jag sagt många gånger men är mer peppad nu när man kikat runt lite  :)  Hoppas att det är regnfritt imorrn så tänkte jag prova på morgonpromenad före frukost! Outforskat område  ;-)  Kanske borde börja skriva lite mer frekvent här.. "redovisa" framsteg och motion..för att ha en morot..man vill ju inte gärna göra bort sig liksom  ;-)

28 kilo..det är mer än min dotter väger.. och det är ju skitjobbigt att ens lyfta! Tänk att bära omkring på.. det har ju egentligen hänt en hel del  :)  Även om jag mest ser hur mycket som är kvar  :-P
Har gått från strl 54 till att nu ha 48. Känns som en evighet sedan sist..
Sitter och kollar på plastikoperationer också.. mage och lår kommer behöva sig en omgång så småningom  :)  Hoppas bara att landstinget också tycker det...  :-/  Bukplastik åtminstone..

Kanske borde ta och lägga in bilder på mig oxå här, för att se klart och tydligt  :)  Ska be sambon ta kort nån dag.. Var till frissan och klippte av lite hår också idag. Välbehövligt då det var lite för tunt för att ha så långt  :-/  Nu ser det tjockare ut igen  :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0