Kosten

Tänkte att jag ska skriva upp ungefär vad jag äter under en dag för att få lite tips och feedback, framför allt från er som redan gjort operationen!

Till frukost blir det oftast ca 1dl fil + ev lite müsli

Mellis - en banan, äts under ca en halvtimme..

Lunch - Oftast gårdagens middag..kan vara ex.
Halv potatis + en pannbiff + lite sås eller
Ett par msk ris + en halv laxfilébit + sås eller
½-1 dl pasta + ca 3 köttbullar
Oftast så sippar jag lite dryck också till fastän man inte ska, annars kan jag inte äta!

Mellis - Macka med proteinrikt pålägg, nyponsoppa eller likn.

Middag - Se lunch..

Kvällsmål - Nåt liknande mellis.. igår blev det lite grillad kyckling utan skinn..

Mellan målen ska man ju då dricka ca 1,5 liter vatten...det har jag jättesvårt för! Nu får vi ju iofs dricka vatten ur kranen igen  :)  Men det är när jag dricker vatten som magen oftast reagerar mest. Svårt att ta små klunkar och dricka sakta..
Vet att jag är dålig på att äta grönsaker också. SKA bli bättre på det!! Ska försöka få fram massa nya roliga recept som jag kan pröva.... tips??

Jag vet att flera av de som opererades ungefär samtidigt som mig äter passerad mat, väldigt lättsmält och även barnmatsburkar.. och ändå har jätteproblem med magen. Medan jag kan äta i princip vad som helst utan att det gör något.. känns lite konstigt men visst är det skönt att inte vara så begränsad.

Så, hur der det ut? Tips och råd mottages tacksamt! Även recept, mellanmålsförslag osv.
Måste även ta och börja röra på mig ordentligt.. vet ju det men har varken haft ork eller tid än. Men det blir, jag lovar!  :)
Beach 2012  ;-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0