Snart delmål!

Efter en helg med födelsedagsfirande för dottern så har även jag både ätit nån tårtbit och kaka, trodde det skulle visa sig på vågen - men inte. Minus 18,6 kg idag. Skönt!
Snart har jag nått delmålet på 20 kg...ändå känns det inte SÅ mycket när det gäller mig.. säger nån annan att de gått ner 20kg så tycker ju jag att det är mkt! Men inte på mig.. kanske för att jag inte ser så mkt skillnad själv.. jo visst, en del.. men inte jättemycket.

Skulle till dietisten idag men hon var sjuk.. fick tid på onsdag istället. Imorrn ska jag på återbesök hos kirurgen och höra vad han säger.. om allt verkar bra  :)  Nyss varit in på provtagning inför det..

Funderar på om jag ska våga lägga in nån före / nu -bild här  :-D  Så kanske även jag ser om det hänt nåt...

Jag tycker att de här operationerna är jättebra, de hjälper verkligen folk! MEN det ska vara en "sista utväg" eftersom det verkligen inte är nån 'quick-fix'. Dessutom tycker jag att de opererar på löpande band utan någon bra uppföljning! Ska in en gång på koll.. man kanske även skulle kunna bli erbjuden nån form av terapi!? Ofta ligger det ju ett större problem bakom - som verkligen inte försvinner för att någon skurit av magsäcken...
Många, många säger ju att de mår jättedåligt efteråt. Huvudet hänger inte med, de blir deprimerade och tappar bort sig själv - sin identitet - när kilona försvinner. Det är ju ändå den där stora människan som man identifierat sig med så länge. Jag känner ju absolut att det är en ständig kamp.. sötsuget finns kvar, känslo-ätaren finns kvar, det gamla 'tänket' finns kvar även  om jag FÖRSÖKER ändra på allt.. men det är inte gjort i en handvädning. Jag tror att även sjukvården skulle tjäna på att erbjuda mer stöd och hjälp till de som behöver efter operationen. Det ÄR ju trots allt en helt ny vändning i livet!

Att de dessutom skulle kunna hjälpa till mer när det gäller överflödigt skinn är ju också en stor fråga.. Det är en av mina rädslor! Att man till slut gått ner till normal vikt, man mår bra fysiskt, är sund och nyttig - men fortfarande måste man gå runt och må dåligt över att huden hänger här och var!? Då vill man ju ändå inte ha bikini/shorts/linne osv.. Det kan också ge upphov till depression..
Håller alla tummar att huden kommer hänga med.. annars kommer jag göra allt jag kan för att få göra en plastik. Om inte landstinget håller med så får jag spara till en privat. Vill inte låta det stoppa mig från att för en gångs skull ha chansen att vara NÖJD med mig själv...

Kommentarer
Postat av: Malin Eriksson

Grattis till de 18.6 kilona!! Kanon bra ju!!

Jag kan hålla med om att de gör operationerna lite på löpande band och att uppföljningen är dålig.

Om huden inte hinner med får du väl gråta lite hos doktorn så kanske du får det fixat eftersom du lider av det psykiskt ;-)

2011-04-11 @ 18:22:00
URL: http://rossbolsmalin.blogspot.com
Postat av: Åsa

Tack Malin!

Jag kanske får göra det, om de tjuras på och inte vill bevilja nån OP :-) En mindre break-down kanske får dem på andra tankar :-D

Men det är ju faktiskt så att man ofta lider av det psykiskt..annars kanske man inte skulle bry sig så mycket..

2011-04-11 @ 20:14:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0